آموزشی

راهنمای اتصال هدفون و هدست نیا | NIA به کامپیوتر

در این زمینه باید بگوییم که مشکلات مختلفی ممکن است ایجاد شود. یکی از مسائلی که معمولاً در این زمینه گریبان گیر کاربران سیستم عامل ویندوز خواهد بود این است که ممکن است شما دکمه خاموش و روشن کردن بلوتوث را در ویندوز خود نداشته باشید. بدین منظور می‌بایست در ابتدا مطمئن شوید که درایور بلوتوث بر روی کامپیوتر شما نصب است. بدین منظور روی منوی استارت کلیک راست کنید به بخش Device Manager از کامپیوتر خود بروید، روی نام سخت افزار بلوتوث کلیک کرده و گزینه Update Driver را بزنید. در لیست ظاهر شده بر روی عبارت Search automatically for updated driver software کلیک کنید و پروسه را ادامه دهید. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بلوتوث ویندوز به مقاله آموزش روشن کردن بلوتوث در ویندوز 10 و ویندوز 7 مراجعه کنید.

فعال کردن بلوتوث در ویندوز 10
قبل از اینکه بخواهید بدانید که چگونه وسایل بلوتوث را میتوان به قطعه بلوتوث کامپیوتر در ویندوز 10 متصل کرد، باید بدانید که نحوه روشن کردن بلوتوث در ویندوز 10 چگونه است.
دو راه برای انجام این کار دارید که با انجام هر دوی آنها بلوتوث کامپیوتر شما برای دستگاه های اطراف قابل یافت میشود. این دو روش به شرح زیر هستند:
1. با کلیک بر روی اولین گزینه از سمت راست تسک بار در ویندوز 10 “Action Center” را باز کنید و سپس گزینه ی “Expand” را کلیک کنید تا تمامی گزینه های اکشن سنتر نمایش داده شوند و سپس با کلیک بر روی دکمه ی Bluetooth این قطعه را روشن کنید. اگر دکمه آن آبی شد یعنی روشن شده است.
آموزش راه اندازی بلوتوث در ویندوز 10
2. منوی استارت را باز کنید و سپس با کلیک بر روی آیکن چرخ دنده وارد Settings شوید و در تنظیمات گزینه ی Devices را کلیک کنید و نهایتا وارد بخش “Bluetooth and Other Devices” شوید. در این بخش گزینه ی Bluetooth را در حالت روشن قرار دهید.
آموزش راه اندازی بلوتوث در ویندوز 10
اگر با استفاده از هر کدام از روش های بالا بلوتوث را به صورت موفقیت آمیز روشن کرده باشید میتوانید آیکن آن را در تسک بار در بخش “System Tray” مشاهده کنید، همانند عکس زیر:
آموزش راه اندازی بلوتوث در ویندوز 10

گاهی اوقات نیز مشکل مربوط به زمانی است که دستگاه متصل شده اما کار نمی‌کند. برای حل این مساله شما می‌بایست عمل جفت شدن هدست بلوتوث یا هدفون بی سیم خود را مجددا با دستگاه انجام دهید. بدین منظور در پنجره تنظیمات بلوتوث، هدست بلوتوث خود را انتخاب کنید گزینه Remove Device را کلیک کرده و تایید کنید. حالا کامپیوتر خود را دوباره راه‌اندازی کرده و مجددا اتصال را برقرار کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *